Bulla

När jag kom till jobbet för sex timmar sedan fick jag en nektarin av en arbetskamrat som skulle gå hem. Den största nektarin jag någonsin sett, stor som en apelsin. För ungefär tre timmar sedan tog jag första tuggan av den och nu börjar jag komma in mot kärnan. Det tar tid att äta mellan kunderna. Särskilt en nektarin större än min knutna näve.

Att arbeta kväll här på jobbet innebär mestadels att man kopplar till taxi och pizza, lovprisar "normala" kunder och berättar adressen till Mekonomen i Falun. Idag slutar jag dock klockan 22 så jag undkommer bra precis de värsta timmarna. Jag avundas inte mina vänner som slutar 03.15... och jag har en kanelbulle. Hembakad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0