En vanlig dag på jobbet

Jag - Kund

...
- Vill du att jag läser upp numret eller skickar det på sms?
- Nej jag vill ha numret.

...
- ...och jag vill ha numret.
- Ska jag läsa upp det eller skicka det på sms?
- Jag vill ha numret!
- Vill du att jag läser det eller skickar det till dig på sms?
- Nej, jag vill ha numret!
- Uppläst eller på sms?

...
- Vill du att jag läser upp numret eller skickar det på sms?
- Ja tack.

...
- Vill du att jag läser numret eller skickar det på sms?
- Ja tack, båda.
- Vill du att jag ska smsa det och sedan koppla fram alltså?
- Ja?

Är det för mycket begärt att lyssna på vad den person man har ringt till säger? Eller att förstå att jag tyvärr inte är synsk?


Kommentarer
Postat av: Poffis

Du måste kanske vara överpedagogisk.



"Nummer? Ja? Läsa? Lyssna? Få ett kulit sms med siffror i? Kunna prata med honom/henne på störten?!"



Så får folk nicka eller skaka på huvudet åt varje fråga, så blir det inte så jobbigt.

2009-09-10 @ 22:47:14
URL: http://stefanlundkvist.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0