När löven faller

Nja, lite putt blir jag allt när jag kommer till jobbet 07.30 och alla bra platser är tagna. Inte okej.

Jag försöker tänka positiva tankar och ställa in mig mentalt på att det blir höst, för nu är det faktiskt höst. Med nattemperaturer på under 10 grader och gulnande björkar går det inte att förneka det längre. Imorgon blir det återigen vantar och halsduk till jobbet.

Åter till de positiva tankarna; Jag har ännu inte satt på någon värme i lägenheten så den blir ganska kall på natten. Det betyder att jag som vanligtvis alltid svettas när jag sover får perfekt mystemperatur under täcket så det blir gosigare än på mycket länge att sova. Det är förvisso något brutalt att tvingas kliva upp i kylan men det är ändå värt det för en riktigt god natts sömn.

Hjälp till så boostar vi varandra inför höstvindarna. Fyll på listan med positiviteter;
- Soffmys med en film, godsaker, filtar och tända ljus i mörkret.
- Frisk luft och fina träd
- Löven faller
- Sarah McLachlan
- Tjock jacka och halsduk

Vi skiter i den negativa listan, den skulle bli alldeles för lång.


Kommentarer
Postat av: Nathalie

- Det är varmare än normalt.

2009-09-14 @ 12:29:44
URL: http://diveby.blogg.se/
Postat av: Svea

- MTV music awards

2009-09-14 @ 13:03:55
URL: http://www.ruda.st
Postat av: Stefan

hmmm Jo: Det blir allt närmare våren!

2009-09-14 @ 13:30:20
Postat av: Lotta

Klaga inte på att alla bra platser var upptagna. du slapp iaf sitta i stora rummet (trauma) Men nu sitter jag mitt emot dig och är nöjd :D

2009-09-14 @ 13:45:36
Postat av: Poffis

Man kan lyssna jättejättemycket på När löven faller med Karåla :)

2009-09-14 @ 14:39:44
URL: http://stefanlundkvist.wordpress.com
Postat av: trolltove

Jag vill lägga till:

Blåbärste

Svampsoppa

Älgkött

Tjocksockar

Långkallingar

Och vi novemberbarns födelsedagar:)!

2009-09-14 @ 15:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0