Fountainhead och Kafka

Nu har jag bläddrat igenom 20 sidor av Franz Kafka-böcker på adlibris. Mest för att fördriva tiden men också för att hitta rätt utgåva av en bokserie jag börjat samla på. Jag köpte den första boken på Kafkamuséet i Prag, så jag befarar att jag behöver åka tillbaka dit för att få tag på de övriga.

Jag fick ett tips att jag borde läsa boken Fountainhead an Ayn Rand, det var så jag började bläddra igenom... boksidor? bokinternetsidor? adlibris och bokus.

Nu har jag köpt den och The Road av Cormac McCarthy som adlibris tyckte jag skulle läsa när jag ville köpa den första. Fantastiskt hur mycket billigare bokinternetsidor är i jämförelse med bokaffärer. Inte ens bokrean kommer i närheten av samma priser.

Lite mer konsumtion, kul kul. Nu klarar jag ytterligare några timmars jobb.

Kommentarer
Postat av: Petter

Shop-a-holic ;)

2010-04-08 @ 21:15:41
Postat av: Nathalie

Mufare ser Ayn Rand som lite av en profet, men jag har inte läst något själv. "Och världen självde", ska vara bra. Du var inte ute efter boktips i och för sig, aja.

2010-04-08 @ 22:23:12
URL: http://diveby.se
Postat av: Johan

Jaha, roligt! Jag får kanske kolla efter den i nästa omgång då. Den här blev jag tipsad om för den handlar om en arkitekt.

2010-04-08 @ 22:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0