Jobbfunderingar

  • Hur många gånger har jag förklarat att det inte är fel på polisens nummer och att man troligen slagit 114114 istället eller ringt det med riktnummer?
  • Hur många gånger har jag fått upprepa det för samma kund för att den ska förstå?
  • Hur många gånger har jag sagt orden "I vilken ort?" i precis den ordföljden?
  • Hur många sms har jag skickat de senaste tre åren?
  • Hur ofta får jag förklara att apoteken inte har direktnummer utan enbart ett kundtjänstnummer?
  • Hur många gånger har jag fått skit och blivit svuren åt för att de har det?
  • Hur många gånger har jag sagt Ryckepungsvägen?
  • Hur ofta får jag prata till punkt utan att bli avbruten minst en gång i samtalet?

Svaret på samtliga frågor är hundratals gånger för många, för mycket och för ofta. Utom på den sista frågan där svaret är; i stort sett aldrig.


Kommentarer
Postat av: Danne

Hehe, någon som är trött jo sitt jobb? :P

2010-04-11 @ 01:57:33
Postat av: Johan

Nja, det var mer bara en reflektion av verkligheten :P

2010-04-11 @ 02:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0