16 dagar kvar

Sedan är jag inte längre ett troll som vandrar till gruvan vareviga dag! I alla fall inte på ett tag framöver. Antagningen är klar, ett tillfälligt boende fixat och uthyrning av min lägenhet förhoppningsvis igång så då tar jag tjänstledigt från de hundratals dagliga telefonsamtalen och sätter mig sedan i skolbänken för att läsa lite engelska.

Jag har kikat på diverse utbildningar och fastnat lite för en översättarutbildning som verkar intressant. För den behöver man högskolepoäng i språk, vilket jag tänkte att jag kunde börja med redan i höst medan jag bestämmer mig och att börja lite lätt med en kurs i något jag redan läst mer än behövligt för att söka men ändå måste börja med för att kunna läsa vidare kändes som en bra start. Efter... för många år med headset på huvudet kändes det nyttigt och dags att börja tänka på annat.

Det blir spännande och roligt. Måste bara se till att fixa allt återstående nu i veckorna, det är mycket att tänka på!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Fan vad gott! (men jag tror ändå att du skulle passa som arkitekt)

2010-08-02 @ 20:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0