Melodifestivalen 2010 - Deltävling 3



Det är skrämmande vad snabbt tiden går! Nu är det redan dags för den tredje deltävlingen, hälften av alla årets bidrag har vi redan hört och hittills är det bara grabbar som gått till final. Repetitionerna är som vanligt i full gång och följa dem kan ni göra genom länkarna nedan.

I dagsläget utan att ha hört låtarna gissar jag på att Darin går direkt till final, Elin Lanto hamnar i andra chansen och Alcazar gör sällskap med någon av de två. Jag hoppas med Darin.

I övrigt kan det nog gå lite hur som helst eftersom det är så många nya namn och ansikten, den som lyckas fånga flest röster från faluröda stugor blir den fjärde som går vidare. Antingen ett girlband eller ytterligare en charmig pojke.

Darin ställer upp med en storstilad ballad ala Jessica och Andreas, ensam på scen med ljus och fläkt och visst kan den säkert vara jättefin och en finalplats är jag säker på att han redan har (troligen förstaplatsen) men att både han och Jöback nästa vecka sjunger ballader tycker jag känns lite skrämmande om man tänker på hur finalens utgång ska se ut.

Topp tre tror jag nämligen redan varit given sedan länge. Det kommer stå mellan Jöback, Darin och Saade (Kanske Ola får vara med på ett hörn). Tre omtyckta pojkar som tar småflickors, kvinnors och gaysveriges röster, sedan finns inte så mycket kvar. Ballader i Eurovisionstatistik ligger långt efter upptempolåtar så min röst kommer gå till Saade om jag inte blir helt förtrollad av någon av de andra pojkarna (eller förhoppningsvis någon helt annan). Personligen väntar jag fortfarande på den där låten med stort L som känns helt rätt. Jag tycker om år som 2006, då det bara finns ett alternativ.

Läs mer om förberedelserna här:
blogg.aftonbladet.se/7
schlagerprofilerna.blogspot.com
blogg.melodifestivalklubben.se

Watch the semifinal live at svt.se/melodifestivalen at 8pm CET.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0