Lektion i att klä sig för -18°C

Det börjar bli kallt här igen. Lagom irriterande när jag trodde att det skulle hålla sig kring -5° till -10° men det är ju trots allt bara januari fortfarande.

För er som bor söderöver och skulle dö i den kylan vill jag citera dagisfröknarna; "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder." För ni har väl inte missat Pär Holmgrens diss av skrönan att minusgrader känns kallare söderut än norrut? Här har ni annars artikeln: http://www.aftonbladet.se/vader/article6480628.ab

För att slippa klaga på kylan får man klä sig i lager. Idag på väg till jobbet hade jag minst dubbla lager på hela kroppen. Strumpor, tjocksockar (raggsockar har jag hört att ni kallar det neröver) och vinterskor. Långkalsonger och byxor. T-shirt, kofta och skidjacka. Mössa och huva. Fingervantar och stickade tumvantar.

Prova det nästa gång det blir snöstorm och -8° så ska ni se att det går bra. Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Jonathan

Vill hävda att Holmgren är ute och cyklar!

Minus 10 här nere i fjollträsk känns betydligt kallare än minus 10 hemma!

2010-01-31 @ 15:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0