Kroatien 2010

Jag börjar äntligen få lite Eurovisionkänsla i kroppen i år! Den här vintern har förstört i stort sett allt vad glädje heter men nu är det tamigtusan april och det får vara nog. Om 7½ vecka drar årets allra bästa vecka igång och då beger jag mig till Oslo, därför är det väl dags att börja bevakningen nu.

Eftersom jag nyss skrev om Kroatien kan vi väl börja med dem;
Kroatiens bidrag år 2010 heter Lako Je Sve och det är alla eurovisionfans favoriter Feminnem som framför den. För er som minns lite mer än alla vanliga dödliga så är Feminnem de tre blonda tjejerna i rosa puffklänningar som 2005 ställde upp för Bosnien med superschlagern Call Me.

Sedan dess har blondinen som såg ut som Kattis Ahlström lämnat gruppen och en brunett har hoppat in istället. De sjunger en ballad (som alla andra i år) som jag tycker är väldigt fin och som blir bättre och bättre ju fler gånger man lyssnar på den. 2005 slutade de på en 8:eplats men i år hoppas jag att det blir bättre, mycket bättre än så. Jag åker som sagt väldigt gärna till Zagreb 2011.


Kroatien 2010: Feminnem - Lako Je Sve


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0