Semester på balkan är bra semester

Jag letade efter ett gammalt inlägg på min blogg och fastnade i att läsa gamla inlägg som jag skrev för ungefär två år sedan. Många handlade om tågluffen och resan till Belgrad och hur varmt det var på båda ställena. Värme känns ju som något lika avlägset som planeten Mars efter den här helvetesvintern från helvetets helvete.

Jag är lite bitter eftersom jag inte fick de semesterveckor jag önskat på jobbet. Varken mitt första- eller andrahandsval fick jag igenom. De båda önskningarna hade jag lagt så att jag, oavsett vilket val jag skulle få, fick vara ledig vecka 30, då vi planerat både en resa till Kroatien och en resa till Stockholm. Trafiktornet, som lägger schemat på jobbet, fattade ändå inte vinken och sköt fram min semester så vecka 30 helt uteblir. Blir jag inte av med den får jag väl helt enkelt säga upp mig för till värmen ska jag fanimej i sommar i alla fall.

När jag läste de gamla inläggen om Belgrad kom känslan av Eurovision och värme i samma utlandsresa tillbaka. Moskva och Oslo är ju inte så festliga städer i maj månad, temperaturmässigt räknat så nu har jag kommit på en plan. Alla röstar på Kroatien och Feminnem om några veckor, då får vi åka till Zagreb nästa år. Vacker stad, vacker låt och helt perfekt väder. Låten är väl ingen jättehöjdare men det är ingen i årets balladtävling. Därför tycker jag övriga argument för Kroatien väger över många andra länder.

Bra, då var det bestämt. Här är låten att rösta på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0