Tiden går så sakta som tid kan gå

När man sitter på jobbet en tidig morgon och har hela dagen inplanerad med olika förberedelser som måste göras så tar klockan ett myrsteg framåt varje minut. Det är lite som att vara jättestressad till ett flyg och man sitter på bussen utan någon som helst möjlighet att skynda sig så mycket som man skulle vilja.

Jag har 6-7 punkter på min lista över saker som måste göras, vilket inkluderar att packa, hämta paket (som jag inte har den blekaste om vad det kan vara), duscha, städa och göra mat. Jag åker söderut imorgon nästan direkt efter jobbet och det finns ju få saker så deprimerande som att behöva komma hem hit efter en resa OCH jobba OCH städa och laga mat till matlåda. Därför är det bäst att ha det gjort innan, har jag lärt mig.

Jag har fortfarande inte bestämt mig för vad jag ska ha på mig på lördagen. Det jag tyckte bäst om var det inte många som röstade för... och det jag tyckte minst bäst om verkar vara det de flesta andra tyckte bäst om. Det blev knappast lättare.

MEN vilket lyxproblem det är! Sådana tycker jag rätt bra om ändå. Det betyder att det snart är dags för äventyr igen. Det var alldeles för länge sedan nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0