Kista calling

Wow, det går verkligen inte framåt på bloggfronten här nere. Jag vet inte vad jag gör nu till skillnad från förut som gör att jag inte hinner blogga. Förutom att jag inte sitter vid datorn minst sju timmar om dagen längre.
.
Jag känner mig fortfarande nästan lika förvirrad över allt som ska göras i kursen som kursplanen själv verkar känna sig. Det gäller att hänga med när så många olika delkurser pågår samtidigt och kastar ut uppgifter, prov och uppsatser om varandra.
.
I fredags hade jag en tenta på akademiskt vokabulär som gick väldigt bra. Dock kunde man bara bli godkänd eller underkänd på den men det känns i alla fall skönt att åtminstone 1,5 hp är tentade, godkända och avklarade...
.
Just nu håller jag på att läsa fyra noveller varav en ska bli till en uppsats i en delkurs samtidigt som jag ska skriva en annan uppsats om frekvensen av ett specifikt ords förekomst i olika tidsperioder baserat på Time Magazines corpus i en annan delkurs. Plus lite översättningar, läsning i kurslitteratur samt göra diverse instuderingsfrågor inför nästa tenta på grammatik.
.
Men jag klagar inte. Det är fortfarande intressant och roligt men samtidigt mycket och upp till en själv att organisera. Det hjälper att skriva ner allt som ska göras för att hålla tankarna rätt i huvudet.
.
.
I övrigt så har jag hunnit flytta igen. Till Kista denna gång där jag hyr en lägenhet i andra hand tillsammans med min vän Ole. Här får vi bo fram till nästa sommar så det känns skönt att kunna lägga fokus på annat under hela vintern.
.
Nu är det bäst att jag återgår till att göra lite nytta. Avslutar med tre bilder från när jag tog en promenad med iPhonen i kvarteret igår.
.

Kommentarer
Postat av: Fröken Richter

Tråkigt att höra att vi inte är "grannar" längre men vad skönt att slippa flytta på ett tag! Det är ju svårt med lägenheter.. Grattis till pluggpoängen! Hoppas vi stöter på varandra snart igen!

2010-10-17 @ 13:18:20
URL: http://upinyourface.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0