Rullar det rullar

Det gick inte så bra det här med att hålla blogg-fönstret öppet för att försöka komma ihåg att blogga mer. Men nu kom jag ihåg och anser mig ha tid att göra det. Nu när jag har två uppsatser, fyra böcker, översättningar och studieuppgifter att göra. Bra anledning att ta en paus.
.
Jag har stannat kvar på skolan efter föreläsningar och seminarier den här veckan för att hålla mig ifrån alla typer av distraktioner (Jag blev tvungen att översätta från engelska för att se om det hette distraktion på svenska. Senil eller överarbetad? Jag gissar på det tidigarenämnda.) som kan och som skulle störa mig hemma när jag försöker skriva uppsats. Med bra resultat faktiskt.
.
Imorgon åker jag norröver för att göra en liten comeback i Han där uppes tjänst. Jag ska bussa med ett konfirmandgäng på läger till Undersåker över helgen och hålla dem ifrån att busa runt när de inte ska. Sensmoralen av det hela är att det är 10 år sedan jag konfirmerade mig... det är i alla fall det enda som ploppar upp när jag tänker på det hela. 10 år. Hujeda.
.
Nu ska jag läsa några kapitel språkhistoria innan jag måste packa inför helgen.

Kommentarer
Postat av: påff

10? gammal! är det inte "bara" 9? :)

2010-10-28 @ 10:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0