University Grammar of English

Jag sitter och läser om grammatikens uppbyggnad men håller på att somna så jag tar en liten välförtjänt paus.
.
Jag känner att jag inte riktigt hinner blogga så mycket, trots att jag är hemma ganska mycket men jag antar att jag har för mycket annat (o)viktigt att stå i.
.
Nu har kursen kommit igång rätt ordentligt i alla fall. Jag försöker beta av lite text nu, så jag inte behöver ta med mig sex tjocka böcker på tåget upp till Sundsvall imorgon. Jag hoppas jag kan lämna åtminstone en kvar här nere över helgen.
.
Det är konstant fascinerande att bo så här på en höjd med utsikt över hela Stockholm (och mycket mer därtill). Under hela dagen har det legat ett grått regnoväder över staden, sedan kom lokala skurar över innerstan, Kista och över Hässelby som drog hitåt. Nu har allt blåst bort och det är solsken och klarblå himmel så långt ögat kan se, så när som på en linje vita, fluffiga moln i den norra horisonten. Jag kommer sakna den här utsikten.
.
Vill någon för övrigt hjälpa mig att skriva en akademisk paragraf på valfritt ämne sitter jag här med öppna armar. Det ska inte vara något avancerat, bara specifikt nog för att säga något känsligt om ämnet inom en paragraf men jag sitter här helt blockerad. I hjärnan alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0