Från italienska till umesamiska

Min litteraturuppsats blev färdigskriven och inskickad i tid förra veckan. Hur det gick får jag veta om fyra dagar, men jag bävar redan lite för det. Jag är helt oförmögen att pejla av om det jag skriver är bra eller dåligt. Det jag ibland blir nöjd med får jag ett sämre betyg på, och det jag tror är skit får jag ett bättre betyg på. Det slår nästan aldrig fel. Därför håller jag på att skriva och pilla på uppsatserna ända tills det är dags för inlämning, för att vara på den säkra sidan och för att jag aldrig riktigt kan avgöra när jag är klar.

Nåja.

Nu är det snart dags att börja ta tag i B-uppsatsen i lingvistik som ska in senare i vår. Nu på torsdag ska jag presentera mitt ämne, tema och min tes. Just därför har jag idag städat lägenheten igen, lagat en ordentlig middag och sedan suttit på studera.nu hela kvällen och ägnat mig åt annat än att städa.

Jag har nu gått igenom och sökt fler kurser för sommaren, och även gjort klart ansökan inför hösten. Det skulle vara typiskt om jag glömde det innan den 15e.

Nu ska jag försöka vara duktig och läsa igenom lite forskningsresultat till uppsatsen jag blev tipsad av en lärare att använda. Arrividerci!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0