Kurser, litteratur och kurslitteratur

Den här terminen läser jag utöver engelskan också en (förhoppningsvis två) distanskurser i svenska vid Dalarnas Högskola. Om jag ska fortsätta på mina översättarplaner som ledde mig in på engelskan, behöver jag även 30hp i svenska, så det kändes lika bra att göra igång med en gång, för att hålla nere på antalet år (?!) jag behöver läsa.

Samtidigt som jag nu försöker hitta de billigaste novellerna till engelskans litteraturkurser, ser jag på en 110min lång inspelad föreläsning i svenska. En webbkamera uppsatt i en föreläsningssal som visar och spelar de två föreläsarna vid whiteboarden. Det är lite som att lyssna på ljudbok, kan jag tänka mig, fast i ett mycket segare tempo.

Just nu försöker jag dock fundera ut hur jag ska göra med Shakespeares The Merchant of Venice som jag ska ha läst till ett seminarium nästa vecka. På bokus.se kostar den 42kr, på Akademibokhandeln närmare 200kr. Vågar jag chansa på att Bokus lyckas leverera i den här veckan, tro? Jag väntar redan på kurslitteratur från dem som snart har tagit en vecka att skicka ut.

Nåja... lägesrapport kan vi kalla det här tror jag.

Kommentarer
Postat av: Ida Ruda

Min favorit under mina bokberoendeperioder är adlibris, brukar alltid gå snabbt :)

2011-02-01 @ 23:12:10
URL: http://idaruda.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0