Saade 2011


Nu är jag väldigt långt efter men jag måste väl skriva ett sånt här inlägg innan jag kan fortsätta.

Saade vann! Tjoho! Det känns lite skönt när ett år är så förutsägbart att man får rätt i vem som vinner redan efter artistpresentationerna i vintras. I alla fall när finalen nu kom att se ut som den gjorde.

Jag tror det blir riktigt bra med Eric i Eurovision, han kommer passa som fisken i vattnet (eller som handen i handsken för att göra en mer Saade-passande liknelse) i cirkusen i Düsseldorf i maj. Även om låttexten lämnar väldigt mycket att önska, är låten poppig, catchy, lättillgänglig för de allra flesta och jag är övertygad om att det kommer generera röster.

Det är ju väldigt svårt att förutspå trenderna i Europa och därmed hur det kommer gå i maj, men en finalplats kan jag inte tänka mig annat än att vi har självskriven... hoppas jag. Rimligtvis borde han placera sig högt. Gör han inte det så åker vi ut "with a bang" i alla fall. Eller ett krasch... med lite glassplitter i ögat.


Kommentarer
Postat av: Tindra

Intressant sida du har! Jag har läst igenom några av dina andra blogginlägg och jag diggar vad jag ser :).

2011-05-11 @ 01:28:07
URL: http://harmankardonreceiver.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0