ESC 2012 - 12 poäng: Frankrike

Här skulle man ju givetvis förvänta sig Loreen, men eftersom min lista följer striktaste ESC-manér får man förstås inte inkludera sitt eget land. Därför går min 12a och förstaplacering till Frankrike!

Frankrike som likt de andra Big 5-länderna skärpt upp sig ordentligt de senaste åren skickar i år en riktigt snygg, dynamisk poplåt som slår an på alla mina strängar. Låten heter Echo (You And I) och artisten som sjunger heter Anggun, en erfaren sångerska i Frankrike.

Mycket hänger på liveframträdandet även här, men Anggun är en skicklig sångeska och Frankrike brukar kunna bjuda på snygga shower. Jag tror inte Frankrike kommer lyckas exceptionellt bra, med tanke på hur diskussionerna fram till nu inte handlat mycket om bidraget, men jag tror en snygg show och ett bra framträdande kan ta dem långt. I min lista placerar sig i alla fall Frankrike som vinnare (icke medräknat Sverige förstås).


Frankrike: Anggun - Echo (You And I)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0