ESC 2012 - 5 poäng: Ryssland

När Ryssland spelades på SVTs införprogram fick jag ett sms från min kära mor som löd: "Vad i hela fridens?". Min bekantskapskrets i den här bubblan är däremot överlyckliga, liksom jag själv blev när dessa sötaste tanter gick och vann den nationella uttagningen.

Att den glädjen egentligen säger något om hur det kommer att gå i tävlingen tvivlar jag dock på. Den kom nog mest av deras gamla meriter sedan senast de ställde upp (och definitivt borde ha vunnit), och att de slog ut "superduon Dima Bilan & Julia Volkova (från t.A.T.u)", så vi slapp dem i tävlingen.

Det här är ju så fantastiskt sött att man smälter totalt, dock är låten ingenting i jämförelse med deras förra försök, och hur gulligt det än är så faller det någon placering varje gång man lyssnar (och särskilt inte ser framträdandet). Det är dock Eurovision i ett nötskal och så fint att man blir lite rörd i själen, så en 5a får Buranovskiye Babushkis Party For Everybody från mig.


Ryssland: Buranovskiye Babushki - Party For Everybody


Kommentarer
Postat av: Johan Ruda

Paati får evribaddi dense. Kam an en dense!

2012-05-14 @ 13:13:43
URL: http://www.johanruda.se
Postat av: Maria

Titta den lilla pyttetanten, SÅ GULLIG!!

2012-05-14 @ 15:21:32
URL: http://rymdsylt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0