Funny facts


Här ska vi alltså bo i Moskva. Hotel Cosmos. För er som inte känner igen det, så är hotellet det gamla OS-nästet från 1980. Swimmingpool och kommunistisk ledare på kolonn inkluderat.


Och här går således tävlingen av stapeln. Olimpiyski Indoor Arena, gamla OS-baskethallen. De som brukar få står värd när ESC-ufot landar i forna välbärgade huvudstäder. Den må se ut som en skolidrottshall på insidan, men den rymmer 35000 personer.

Flygresan dit tar 4h5min. Hemresan tar 25min. I teorin förstås. Om 5 veckor åker vi. Allt som kan betalas i förväg är betalt och visumansökan är inskickad. Nu väntar jag bara på ett godkännande av den, så kan jag sedan känna mig lugn och börja planera mer än själva resan i sig. Vi stannar i en vecka, söndag till söndag, för att hinna med båda semifinalerna och finalen. Sverige går ut i den första seminifalen på tisdag den 12/5. Hittills har resan kostat mig lika mycket som att lägga en krona på varje sittplats i globen under en konsert.

Kommentarer
Postat av: Vronkan

Oh, vad kul! Jag skulle också vilja åka!

2009-04-02 @ 21:51:41
URL: http://jvil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0