Muhammed, sluta ringa mig!

Läste ett inlägg i Amandas blogg om en okänd avsändare som skickade sms till henne och kom att tänka på en filur som brukar ringa till mig ibland.

Det hela började med att jag en morgon blev väckt av att ett okänt nummer ringde på min mobil.
- Johan, svarade jag och mannen i andra änden började prata väldigt mycket och väldigt fort på arabiska! (eller något liknande mellanöstern-språk)
- Ursäkta? sade jag och mannen fortsatte rabbla en massa på (låt oss säga) arabiska.
- Jag förstår inte, du måste prata svenska, sade jag och mannen fortsatte rabbla arabiska. Då lade jag på och somnade om.

Några dagar senare när jag satt på jobbet ringde ett okänt nummer på mobilen. Första gången hann jag inte svara, andra gången svarade jag:
- Johan, och en man i andra luren började rabbla massa arabiska.
- Ursäkta du måste prata svenska, sade jag och mannen fortsatte prata på arabiska. Då lade jag på. Eftersom jag var på jobbet kollade jag upp numret som gick till en Muhammed i södra Sverige.

Ungefär någon vecka senare ringer ett okänt nummer när jag sitter på jobbet.
- Johan, svarade jag och den här gången börjar en utländsk man rabbla massa siffror!?
- 14 23 8 4 13 9 787, och så vidare.
- Ursäkta, sade jag som inte fattade någonting och mannen fortsatte rabbla massa siffror, för mig helt slumpmässiga. Jag kollade upp numret och återigen var det Muhammed. Jag berättade hela historien för Frida som föreslog att jag skulle lägga in numret på min mobil.
Så nu har jag alltså en okänd Muhammed i min telefonbok och är väl förberedd att inte svara nästa gång Muhammed ringer!

Kommentarer
Postat av: Fridis

Haha, jag tänkte på det, TT har blivit som Muhammed. Ett nummer du har lagt för att veta att du inte ska svara!

2007-07-15 @ 11:15:54
URL: http://frohl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0