Inglish

När man plötsligt behöver prata engelska på jobbet faller kunskapen ner till noll, man kan knappt tro sina öron hur man låter när man försöker prata. Jag antar (och hoppas) att det är för att man blir förvirrad när man tar så många samtal och det plötsligt kommer en kund på engelska, och när man måste skriva på ett språk och prata på ett annat. Det brukar låta ungefär:

Kund: Hi! Can I have the number to Arlanda airport please?
Jag: Arlanda airport? (På svenska för att safe:a)
Kund: Yes please
Jag: Åkej, do jo wånt de information namber, de... main namber or...
Kund: I want to speak to someone at the information desk, please.
Jag: Åkej, dätt is de.. information namber denn. Do jo wånt me to connect jo... trou?
Kund: Yes please! Thank you very much!
Jag: Täänk jo.

Sedan sitter man och skäms efteråt och är glad över att man inte behövt berätta att man läst engelska i tio år. Det är ingen överdrift, jag suger verkligen på engelska på jobbet. Men tydligen händer det fler än mig.

Kommentarer
Postat av: Nattis mamma

Men Johan, vad du får mej att gapskratta! Tack för det!

2008-04-11 @ 17:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0