Lystra till ett enkelt kall

Ibland funderar jag på hur människor fungerar egentligen. Hur stor del av hjärnan använder man? För många verkar inte använda den nästan alls och det stör mig fruktansvärt. Jag tänker inte dra något exempel här men jag har många, tro mig jag pratar med ca 400 människor på en dag.

Min lilla rara önskan är blott att alla kanske kan tänka till lite extra över sin omvärld, hur de bidrar med något gott till den och hur de bidrar med motsatsen. Det senare är totalt onödigt om det kommer till att dra ner stämningen och sinnelaget för andra människor, säkert helt oskyldiga till din ilska eller din bitterhet.

En mycket smart kvinna sade till mig en gång att vi alla idag är den bittra generationen. Ungdomar såväl som pensionärer. Alla hatar vi varandra. Så jag ber er, var lite snälla och onödigt trevliga era sura små satar. Det är sällan offret för ditt sinnelag som är orsaken till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0