God Jul!

Min familj var hos mormor igår kväll innan midnattsmässan och spelade lite spel med mostrar, kusiner och pojkvänner. Vi spelade "Med andra ord" och jag och min kusin var i samma lag. Det är väldigt lätt att få hjärnsläpp när man ser tiden rinna i glaset, inte minst när de övriga lagen sitter och tjuter med små tutor.

Jag: När det faller vatten från himlen! Fast bara lite..
Kusin: Eh! eh! eh... digga! dagga! VAD HETER DET!?!?

Kusin: Vår sån är död! Mammas pappa!
Jag: Mor...  ...  ...far?

Jag: Där Kalle Anka bor!
Kusin: Ankedam! Kvackeborg! Eh.. eh.. JAG KAN INTE SÅNT HÄR!

Nu låter det ju så klart långt ifrån lika roligt som det var. Om det ens låter roligt över huvud taget, men jag rekommenderar starkt spelet, det kan bli en väldigt skrattig kväll.

Nu ska jag äta nougatpraliner och fortsätta juldega i några timmar till. God Fortsättning på er!


Jo, jag kom på en till;

Kusin drar en lapp: Ååh!.. AOO! Hatt! Neger egentligen!

Nu finns det kanske de som tar detta som något rasistiskt, men det kan jag lova att hon inte menar. Ord får enbart den betydelse man lägger i dem.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Jo, jätteroligt! Jag skrattade högt i alla fall :)

2008-12-25 @ 14:59:14
URL: http://diveby.blogg.se/
Postat av: Ina

Haha vilken tur att jag hittat din blogg Johan! Med andra ord är så sjukt kul. När jag har spelat har det bestämt hävdats att Långben heter Janne Långlångben och att Kapten Krok heter Kapten Järnkrok and nothing else. Min svåger brukar dessutom fuska med en pannlampa och lysa ner i påsen när han ska plocka ett ord.Inte så kul nu men sjukt kul mitt i stressen.

2008-12-27 @ 17:17:09
Postat av: Poffis

Jag är bäst på Med andra ord. Jag ville bara säga det :)

2008-12-27 @ 23:39:42
URL: http://poffis.blogspot.com
Postat av: caroline

jo det var kul men jag hade velat ha svaret.

iaf den sista. fatta inte så mycket.



fast klockan är bara barnet så jag skyller på det.

2009-01-09 @ 07:45:52
URL: http://cees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0