Lite statistik

För att ge en liten hum om vad som brukar gå bra i Eurovision har jag hastigt sammanställt en liten lista över vilken artistformation som varit mest populär genom tiderna. Jag vet att summan av antalen diffar på en handfull år, men jag orkade inte räkna om och det skulle ändå inte göra någon avgörande skillnad i resultatet.

Följande många gånger har alltså dessa formationer vunnit genom tiderna;
Solosjungande kvinna: 32ggr
Solosjungande man: 6ggr
Grupp: 9ggr
Duett: 5ggr

Det är med andra ord nästan faktamässigt ett misslyckande att skicka tex. Martin Stenmarck eller The Ark.

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

ooo:D bra att du har koll

2008-03-02 @ 12:15:52
URL: http://mydearbylia.blogg.se
Postat av: Daniel

...och att skicka Johnson & Häggkvist. PULLAN till Belgrad! :)

2008-03-03 @ 14:40:11
Postat av: Danne

Vore ju lika stort fel att skicka Androla då.

2008-03-04 @ 20:15:02
Postat av: danten

Skicka Sanna så får hela Europa gåshud :)

2008-03-05 @ 12:43:12
URL: http://cheaptalkwinnohearts.blogg.se
Postat av: Tomas Lidén

jag får det till 32; 5; 11 och 4... men 3 st lyckades jag inte utröna vad jag skulle klassa det som (la inte ner nån energi på det heller eftersom det kändes rätt uppenbart vad som skulle vinna.. ;) sen beror det ju hur man räknar 1969... :P

hälften av de svenska finalisterna är alltså minoriteter i det sammanhanget... kvar är: Amy, Sanna, Linda, Charlotte och Sibel... Amy och Linda tror jag inte på, Sanna och Sibel har lite för tråkiga låtar (men bra om man frågar mig)... kvar blir Charlotte då... Grattis Charlotte? ;)

2008-03-08 @ 22:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0