Det här med att stoppa vapen i munnen

Min gode vän My skriver om bordsvett, eller hon citerar Magdalena Ribbing för DN, och reflekterar över innehållet i hennes artikel och jag kan inte annat än själv börja fundera. Det är särskilt stycket:
 
"Kniven stoppas aldrig i munnen, det är en gammal god regel som förekommer i flertalet kulturer. En kniv är ett vapen och en civiliserad person har inte ett vapen i munnen..."

..
.som jag fastnar vid. Jag har också samma dåliga ovana som min gode vän att jag ofta stoppar vapnet i munnen, trots att jag vet att det är dåligt bordsskick. Det tänker jag också varje gång jag gör det, samtidigt som jag tänker; det kanske inte var någon som såg?. Mången gång har jag också funderat över hur många som gör detsamma. Jag tänker att alla vet att det är fel men att många, liksom jag, gör det, eller råkar göra det, ändå.

Hur gör ni? Hur gör du Nathalie, som drömde att du bajsade på dig igår?

Kommentarer
Postat av: Nathalie, som drömde att hon bajsade på sig igår, Diveby

Som sagt Johan, jag stoppar aldrig vapnet i munnen. Det är nog mer troligt att jag skulle stoppa ett vapen i form av en pistol i munnen. Hörde du vilken Sundsvallska jag fick till förut: "Herni vapnen i mönn"

2008-10-30 @ 06:46:28
URL: http://diveby.blogg.se/
Postat av: Johan

Ja jag hörde. Hörde du vilken sundsvallska jag fick till på följdfrågan också:

"Görnte?"

2008-10-30 @ 07:13:50
URL: http://wikner.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag åt chailatteskum med kniv idag. Jag orkade inte hämta en sked på waynes. Annars stannar vapnet alltid utanför munnen. Jag älskar er fonetiska sönsvallska förresten :D

2008-10-30 @ 20:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0