Meningen med hela meningen

Får man inte liite ångest när man är framme med bilen dit man ska och slår av radion precis när den man lyssnar på säger Det är den årstiden då jag alltid blir sugen på att... Jag brukar få en tvångstanke att jag måste höra det sista och snabbt slå på bilen igen, men då har jag redan tappat flera sekunder och oftast hela meningen.

Ibland blir jag också sittandes i några sekunder i min tvångstanke med nyckeln urdragen och kämpar i min hjärna för ett beslut om jag måste trycka in och vrida om nyckeln igen för att höra hela meningen eller om jag kan släppa det.

Imorse kunde jag släppa det. Beslöt jag mig för i alla fall, men nu sitter jag ju här och tänker på det. Fast inte så mycket, jag har inte ångest bara reflekterande tankar över fenomenet. Nu låter jag väl som ett mongo med tvångstankar. Så illa är det inte, det är mer bara tankar som slår mig när jag vrider av radion mitt i en mening.


Kommentarer
Postat av: Jakeiii

ja du, om det känns svårt så har du ju alltid lyssna igen på diverse stationer:) lösningen på dina problem e här;)



kram

2008-09-26 @ 18:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0