The Nines

Igår kväll såg jag en väldigt spännande film. Den liknade ingen annan jag tidigare sett, tror jag. Det började som ett drama för att sedan bli action, thriller, fantasy och till sist sluta i någon slags urdjup soppa om vad som är viktigt här i livet för de flesta av oss får bara en chans att leva det. Var min tolkning av det hela.

The Nines, hette den. Hade aldrig hört om den, men välproducerad var den. Och med riktigt bra skådisar som annars enbart brukar inneha biroller. Lite rolig var den i alla fall. Den förklarade att på en skala för hur divine alla levande varelser är, där Gud är en 10a, alltings helighet och alltings härlighet, så är människan en 7a och apor en 6a. 9orna är någon slags högre väsen som skapar världar såsom vi skapar dataspel. 8orna är koalor, för de är telepatiska.

Se den. Den var... intressant. Och bra.

Kommentarer
Postat av: cq

Kan rekommendera filmen "the man from earth" som handlar om en man med en speciell egenskap, väl värd att se faktiskt. Sen klassikern "tisdagar med morrie" som handlar om en sjuk man och hans gamla student som diskuterar livsfilosofiska ämnen. Se dem!

2008-09-20 @ 18:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0