Alzheimers light

Nathalie och jag ska äta pizza, så jag var just på systemet och köpte en flaska vitt vin. Varje gång jag är där tar jag en ny sort, ibland för att jag vill prova något nytt men oftast för att jag aldrig kan komma ihåg vilka som är bra och vilka som är dåliga. Jag brukar alltid tänka att, den här ska jag komma ihåg hur den smakar, så jag vet om jag kan köpa den igen. Det är dock lika dödfött som att föreslå Ohly som statsminister, jag lägger aldrig smakerna på minnet. Jag känner igen vilka jag provat på etiketterna, men det är också det enda.

Den här gången fick det bli ett argentiskt vin, Malambo, vald p.g.a. den väldigt spännande beskrivningen; "Torr, ungdomlig smak med inslag av grön banan, gråpäron och mineral."

Jag vet varken hur grön banan, gråpäron eller mineral smakar, men jag föreställer mig att det kommer smaka kart och sten. Jag återkommer om hur det var, om jag kommer ihåg det till imorgon.

Kommentarer
Postat av: Ida

Det där är så klockrent beskrivet! Sådär brukar jag också göra.

2009-05-02 @ 22:36:31
URL: http://idaasp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0