Tredje schlageradvent



Deltävling 3 - Leksand
Bidrag 17-24

1. Velvet - The Queen
2. Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox - I Got You
3. Molly Sandén - Så vill stjärnorna
4. EMD - Baby, Goodbye
5. Mikael Rickfors - Du vinner över mig
6. Maja Gullstrand - Här för mig själv
7. Sofia - Alla
8. BWO - You're Not Alone

Tiden flyger läskigt fort förbi, i alla fall helgerna. Nu är vi redan framme vid den tredje deltävlingen, den här gången från Dalarna och Leksand. Om jag direkt ska börja med vilka jag tycker ska bli mest spännande ikväll så är det rent artistmässigt, Molly Sandén, Velvet och Maja Gullstrand. Efter att ha följt repen, läst recensioner och sett bilder måste jag erkänna att även BWO, Rigo & co, EMD och Sofia ska bli intressanta. Ja nu raddar jag upp nästan allihopa men jag ska precisera varför.

Molly Sandén blir intressant just för hennes fantastiska röst och säkerhet. Hos henne finns sura toner inte med på världskartan och att låten ligger högst hos bettingfirmor får ju även den att bli intressant. Vad gäller Velvet är det numret och låten som är intressanta. Utan att ens har hört henne hoppas jag nästan på en finalplats bara för att få se showen fler gånger än en. Sura toner går aldrig att komma undan när det gäller Velvet, men man kan ju alltid hoppas att de är så få som möjligt. Maja Gullstrand har en väldigt speciell röst som jag ser fram emot, men jag tror inte att hon kommer ta sig vidare i det här startfältet.

Vilka var det mer då? Jo, BWO såklart.. igen, som vanligt. Det enda intressanta med dem är att se hur deras overaller gör sig på scenen, annars hade de gärna fått begrava sig någonstans för min del. Jag kan hjälpa dem med det. Rigo & co. och Sofia har båda fått bra recensioner för show och sång. EMDs låt beskrivs som något man inte väntar sig från dem så det är lite spännande att höra vad de kommer med.

För att vara realistisk tror jag det kommer stå mellan Molly, EMD, BWO och Velvet ikväll. Om jag inte räknar med några skrällar. Molly och Velvet för bra artisteri, sång och show. EMD och BWO för att de har sina fanskaror som röstar oavsett om de sjunger falskt eller har på sig arbetsoveraller. Jag gissar på Molly och EMD till final och BWO och Velvet till Andra chansen men jag är lite nervös att BWO slår ut Molly. Internationella juryns val gissar jag också blir någon av dem, BWO eller Molly, om inte båda går till final, vilket jag har svårt att tro då båda bidragen är ballader.

Sist men inte minst ska det bli ofantligt roligt att se vad Petra Mede har för sig ikväll. Bättre än någonsin, säger recensenter. Heja!

Följ deltävling tre live på svt.se/melodifestivalen
Follow the third semi final live at svt.se/melodifestivalen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Molly, molly, molly!

2009-02-21 @ 22:23:25
Postat av: Svea

det var jag som skrev, men krickans dator är mupp :C

2009-02-21 @ 22:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0