Idag äter Johan gräs

Så hade man kunnat tänka idag om man såg mig gå till lunchrummet med min matlåda i hand. Grön av spenatstuvning lyste den, och ack så god den var. När jag satte mig vid radion spelandes kanal Guld så fick jag också höra Green green grass of home med Tom Jones från 1966.

Den fick mig att börja googla lite på gamla låtar och jag måste säga att det här med att göra covers på andras låtar verkar ha varit riktigt poppis förr i världen. Då inte sisådär 20 år senare, utan lite hipp som happ, när som helst. Green green grass of home spelades först in av Jeery Lee Lewis 1966 och blev en hit med Tom Jones samma år. Den spelades sedan in som cover av Johnny Cash 1968, Elvis Presley 1975, Kenny Rogers 1977, Porter Wagoner och av Stompin' Tom Connors 1971. I Sverige översatte man sången 1967 då Hootenanny Singers och Jan Malmsjö spelade in varsin version av låten. 1997 spelade Lotta Engberg också in den.

Den måste ha varit riktigt poppis. Fastnar gör den i alla fall.
Green green graaass of hooome...

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Men oj vad många versioner! När jag åt så raspade radion mest. Konstigt att det finns saker kvar med analogt ljud.

2009-01-29 @ 14:40:45
URL: http://diveby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0