Krullade maskrosor

Jag hade nyss rast och satte mig på en parkbänk i gräset utanför jobbet. Jag plockade årets första maskros, ritade lite med den på armen och sprätte iväg den i ren nostalgi. Sedan kom jag på hur man alltid gjorde med maskrosstjälkarna när man var liten, när man delade på dem och lade dem i vatten, så nu har jag en pappmugg med ihopkrullade maskrosstjälkar här på bordet. Jag har tagit ur ett krull och lagt det på bordet för att se om det rätar ut sig igen när det torkar som jag har för mig.

Efter att jag plockat maskrosen så nickade jag till flera gånger på bänken. Tur att det bara är en gräsplätt med några träd och inte en parkigare park med människor i. Det hade varit lite alkisvarning. Jag kände hur bänken bönade och bad att jag skulle lägga mig ner och bara vila lite men då hade jag garanterat somnat. Pinsamt att förklara varför jag var sen tillbaka till jobbet med att jag somnat på en parkbänk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0