Deltävling 4

Sista deltävlingen är avklarad. Bästa deltävlingen är avklarad, om du frågar mig. Många bra låtar och många vinnarkandidater. Eller vad sägs om det här: Vem klarar sig bäst i Globen?

Till final:
Agnes - Love Love Love
Malena Ernman - La Voix

Till Andra chansen:
Star Pilots - Higher
Sarah Dawn Finer - Moving On

Internationella juryns val:
Sarah Dawn Finer - Moving On

Utslagna:
Thorleifs - Sweet Kissin' In The Moonlight
Next 3 - Esta Noche
Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng - Killing Me Tenderly
Susanne Alfvengren - Du är älskad där du går

Ja, det här var nog den bästa deltävlingen hittills. Ingen dålig låt, alla hade de något. (Även om inte Esta Noche var i riktigt rätt forum eller riktigt min typ av musik.) Starpilots plagierade sig själva och minst 2 andra partylåtar, men det är ju bra och det går hem ändå. Så här i efterhand, när Thorleifs är eliminerade kan jag erkänna att låten är himla svängig, men ingenting jag vill ha i finalen.

Den enda riktiga besvikelsen i lördags var att Sahlene & Haukaas inte ens gick till Andra chansen. Killing Me Tenderly är en jättefin och mysig låt och tjejerna förtjänar bättre än en 7e plats. Annars tycker jag resultatet var till väldigt stor belåtenhet. Malena Ernmans fantastiska låt får gärna kamma hem hela kalaset och det får också Sarah Dawn Finer göra som första bidrag att vinna genom Andra chansen.

Susanne Alfvengren, eller mamma Ainbusk som jag tror hon egentligen är, hade också en jättefin låt, men inget som står sig i tävlingen. Agnes popdänga var helt okej, såklart tar hon hem hits for kids-rösterna, men det var inget exeptionellt med den i mina öron.

Sarah Dawn Finer som juryns val kändes ganska väntat. Det är en riktigt storslagen eurovisionschlager ala Vania Fernandes och Portugal ifjol men med en sångerska med riv i rösten. Jag hoppas hon blir juryns val även från Andra chansen.

Och Mede, vilken stjärna. Jag behöver nog inte säga mer... vilken stjärna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0