ESC 2012 - 4 poäng: Storbritannien

Jag är så glad att 'The Big 5' skärpt till sig ordentligt i år och skickat riktig kvalitétsmusik allihopa. Så bra är det att alla ligger i min högsta topp.

Storbritannien skickar en av de äldsta deltagarna genom tiderna, den nu 76 årige legenden Engelbert Humperdinck. Det kanske inte är många som kommer ihåg honom (eller var födda tillräckligt tidigt för att minnas) men 150 miljoner album har denne man sålt i sin karriär.

I tävlingen ställer han upp med Love Will Set You Free - en fantastiskt vacker, ärlig och genuin brittisk ballad. Humperdincken har fortfarande en riktigt bra röst och låten håller hög kvalité. Jag hoppas och vågar nog tro på att även Storbritannien kan bli hyffsat nöjda med årets resultat. 4 poäng i min topp 10.


Storbritannien: Engelbert Humperdinck - Love Will Set You Free


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0