Gullefjun

image109
Jag längtar till imorgon. Jag tror aldrig att jag har firat påsken riktigt, mer än att överpynta hela huset med fjädrar, ägg och kycklingar när jag var yngre. Jag har nog knappt hört talas om Påskmiddag förut, men iår blir det ändring på det! Imorgon bär det iväg till Uppsala, till underbara M&C, det kommer bli en ypperlig helg!

Nu är tanken att jag inte ska sitta här så länge till så jag orkar kliva upp i tid imorgon och vidta de sista förberedelserna innan jag åker, utan att bli trött imorgon. Det är alltid lika svårt att packa.. även om man bara ska vara borta två dagar. Jag märkte också när jag plockade fram allt det jag ville ha med mig på sängen att 7 av 10 plagg var svarta.. det kändes lite dystert... i påsktider.

En annan fundering jag ofta har är varför man (läs jag) har så många låtar på min dator, när jag ändå spolar bort 4 av 5 när iTunes är inställd på shuffle. Nyss lyssnade jag tex. på en låt jag redan glömt bort vilken det var, men sedan spolade jag bort 6 stycken tills jag kom till Karolina - Od nas Zavisti som kändes okej att lyssna på. Och vad är det för låt sedan att vilja höra? Former Yougoslavian Republic Of Macedonia från 2002.. den var ju inte ens bra.
(Ja jag vet, det skar i hjärtat även på mig att jag började meningen med ett Och, men alla får vi väl synda någon gång ibland)
Nu tog den för övrigt slut och jag spolade säkert 15 låtar för att komma till en låt jag ville höra de sista 30sek på. (A room at the heartbreak hotel - U två).
Nu avslutar jag iallafall den här dagen och ställer in mig på den färgglada påskhelgen som väntar med Thula Sana. Det känns bra. Glad Påsk!

image107

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0