Shake it up, min älskling

image125Jag hade tänkt sluta med mina inlägg om enskilda bidrag, då jag inte orkar skriva om 38stycken, men jag måste bara slänga in ett om mitt favoritland i den här tävlingen.

Turkiet har alltid varit det land som, genom tiderna, spelat mest på sin egna kultur och levererat de mest speciella bidragen i typisk turkisk musikstil. De senaste åren har de dock skruvat en aning på sig och insett den fördel de har av att vara ett musikaliskt framstående land, genom att blanda sin etniska musik med sina mest populära artister inom den internationella musiken. Det började med Sertab 2003, sedan Athena, ett kliv tillbaka till etnon med Gülseren, sedan framåt igen med Sibel och nu är det alltså Kenan Dogulus tur.

Kenan är en av turkiets allra mest populära sångare för tillfället.. inte så konstigt då hans genre är stadigt på tapeten över hela världen i och med en viss mr. Timberlakes platta Futuresex/Lovesounds. De allra flesta skulle kalla Kenan för turkiets JT, och det med all rätt. Sedan början av 1990-talet har han släppt flera framgångsrika album, däribland hans senaste; Festival.

Kenans bidrag heter 'Shake it up, sekerim' och är en riktig pop-partylåt med några turkiska toner och moves. Enligt mig en riktig hit.. återstår att se hur den mottas. Låten är bra producerad, han är en duktig artist och jag tror vi kan förvänta oss en stilfylld show den 10e maj.. och förhoppningsvis också den 12e.

image126


Kommentarer
Postat av: Alexander

GAAH! Turkiet suger verkligen i år.

2007-04-30 @ 17:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0