Gott gräs

Imorse gick jag klövervägen till jobbet igen. Den här morgonen var det inte lika fint väder som sist, dimmigt och grått men iallafall varmt i luften. Det var ett tag sedan jag gick där senast eftersom jag kört bil allt som oftast på senaste tiden. Nu har klövern vuxit till sig mycket och börjat blomma och jag upptäckte att en gammal kaninägarskada fortfarande sitter i. Oj vad goda de ser ut! tänkte jag när jag gick och stirrade längs vägkanten. När jag var liten gick vi ofta på promenad men min lillebror i vagn och plockade kilovis med klöver som vi fyllde vagnen med, sedan dumpade vi hela salladen i en hög 5ggr så stor som kaninen själv i dess bur. Det var vanligtvis borta på en halvtimme. Sedan dess ser stora gröna klövertuvor och grönt fräscht gräs väldigt gott ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0