Helgen då 80% blir 100%

På fredag går mitt sommarvikariat på Eniro ut. På måndag ersätts det av timanställning istället... låter ju som det kommer bli mycket slappare och skönare, men jag har redan fått schemat för nästa vecka och tydligen ska jag jobba 100% till skillnad från 80% som jag gått på i sommar. Väldigt konstigt det där.. andra har fått frågan om de vill jobba kvar i höst och isåfall på hur många procent som timanställd. Själv har jag inte hört ett dyft om något av detta. Antingen lägger de på mig max antal timmar pga. personalbrist och hoppas att jag inte ska säga något eller så vill de bli av med mig. (Tror jag det att de vill så mycket som jag verkar hata mitt jobb när jag söker ledigheter hela tiden.) Jag skyller på biggan.
På tal om ledigheter har jag ansökt om att få bort några timmar i eftermiddag med.. jag kommer med all sannolikhet bli besviken när lönen kommer i september. Tror dock inte jag kommer hata mig själv för det.. jag står hellre ut med det än med jobbet.

(Jag är snart lika duktig som Frida på att skriva långa parenteser.)

Satt för en stund sedan och gick igenom platsbanken för Göteborg. It's a jungle out there.. iallafall bland telefon- och eventförsäljare.. tur jag inte kollar åt de hållen.. ett jäkla träsk det där. Förhoppningsvis kommer jag till slut att hitta ett jobb jag trivs med, även om jag inte för tillfället riktigt kan komma på något jag just nu skulle känna mig helt tillfreds med. Just nu hoppas jag bara på den där ledigheten för eftermiddagen. Kom igen TT!

Kommentarer
Postat av: Tomas

Lite ovanligt att få mer tid när man går över till timanställning, det måste jag hålla med om.
Duktig ja, men med ett litet fel. (När man skriver parenteser som bildar en hel mening så ska även punkten vara innanför parentesen.) Men i övrigt är parenteser underbara, liksom bisatser!

2007-08-27 @ 14:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0