Norr Mälarstrand

Så var jag hemma igen efter min femdagarsvistelse i den kungliga hufvudstaden. En mycket trevlig vistelse har det varit med gott sällskap samtliga dagar. Det är aldrig kul att åka norrut, hemåt genom skog skog skog när man verkligen inte vill tillbaka till jobbet och till verkligheten. Dock sitter jag nu här igen, grottan utan fönster och utan barmhärtighet mot det vackra vädret utanför. Jag sitter och är otroligt hungrig trots att jag inte gjort mycket annat än ätit innan jag var tvungen att åka hit. Väntar på lunchen som jag tillåts att ta först om 1½h.

För att återkomma till min lilla tripp bjöd den på mången trevlig upplevelse.. schlagerkvällen i torsdags var trevlig som sig bör, dock sämre än ifjol.. troligen sparar de på krutet till nästa år. God mat och dryck har det också bjudits på som tack vare det trevliga vädret kunnat njutas av utomhus på innergårdar och i gröna parker. Fick även en skymt av paraden från Mariatorget i lördags där vi myste på några filtar över en picnic.

Visiten gjorde mig även sugen på en lite mer långvarig vistelse i staden, så vi får väl se vad som händer nu när min anställning går ut i augusti. Jag fick också medhåll från min flyttkamrat som åmindes en tom lägenhet som nu ska kollas upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0