Smorgosbord

Imorse var det svårt att kliva upp. Inte pga. gårdagens eskapader, kanske för att det blev sent isåfall. När klockan ringde hade jag känslan av att så här skönt hade det aldrig varit att ligga i sängen. Självklart måste jag då upp för att jobba kl 08.45 på en lördag. Hej Bengt på det...

Häromnatten hade jag en sådan där konstig dröm jag brukar ha ibland.. (Jag tror fortfarande jag drömmer nåt konstigt nästan varje natt, men bara kommer ihåg vad ibland). Hursomhelst så utspelade sig denna dröm på finlandsfärjan. Det var kväll och ett slags smörgåsbord serverades uppe i en fin sal där människor bar långklänning och kostym. Jag och mitt sällskap (som tydligen inte var så viktigt eftersom man inte vet vilka det var) minglade omkring och smakade på små snittar när hon plötsligt uppenbarade sig i ett sällskap av män i svarta kostymer.. och det var inte vem som helst som stod där i hörnet, det var ingen annan än.... Michelle Pfeiffer (!?) ...som nyligen släppt en singel (!?) och stod i medierampljuset. Hon såg mig mellan huvudena på sitt sällskap, fäste blicken i mina ögon och trängde sig genom folkmassan rakt mot mig. Väl framme gav hon mig en singel ur den tjocka bunten hon höll i handen och signerade den åt mig. (Singeln var för övrigt lika illgrön som After Darks "La Dolce Vita") Hon stod sedan ett tag och pratade med mig, men sedan började folkmassan dra åt olika håll, vi slets ifrån varandra och drömmen upplöstes.

Nu undrar jag för mig själv var i hela fridens namn denna dröm har sina rötter? Jag antar att den grundas i nyheten om att Michelle Pfeiffer fått en stjärna på Hollywood walk of fame.. men jag har aldrig haft någon förkärlek till henne på något vis. Resten av drömmen förstår jag inte alls mycket av. Kanske att jag måste gräva fram min mammas gamla drömtydarbok från 80-talet i något dammigt förråd för att få svar.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Det låter som ett ypperigt tillfälle att använda sig av den boken. Jag tror aldrig jag skulle vilja se/höra Michelle Pfeifer sjunga.

2007-08-11 @ 11:05:16
URL: http://fredrikbojohansson.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad spännande! Undrar vad Michelle Pfeiffer betyder för dig ;P

2007-08-11 @ 19:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0