Två år sedan sist

Ibland hör man sig själv genom luren när man pratar med en kund, ibland högre än kunden själv och ibland låter man som ett eko i bakgrunden.. idag var första gången jag lät som Darth Vader.

Idag känns det också som att hösten fått sitt grepp om världen. Det var mörkt när jag vaknade vid 07.30 och regnet piskade mot fönsterblecket. Jag klev upp, vred upp persiennen och såg träden som stod på snedden i blåsten. 6½ grad visade termometern och jag kollade snabbt att paraplyerna inte var försvunna. De stod kvar. Jag tänkte bättre omfamna hösten är bittra över sommaren, satte på en höstskiva och gjorde mig klar för dagen. Hösten är egentligen en väldigt trevlig årstid, men jag skulle önska att den kunde vänta en månad eller så.

Ytterligare ett bevis för att sommaren är över fick jag imorse när jag insåg att skolorna börjat igen. Jag var inte helt tappad bakom vagnen och hade faktiskt koll på att de började igår, men det kom inte riktigt till mitt medvetande förrän jag var tvungen att trängas på 08.30-bussen med nybakade, "coola", nervösa, regnvåta skolungdomar. Hoppas jag inte behöver börja den tiden allt för ofta.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Hua, jag hatar att trängas på bussen. Jag blir deppig när jag tänker på skolungdomar. Stackarna. Skolåldern var ju sådär faktiskt.

2007-08-28 @ 18:11:39
URL: http://fredrikbojohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0