Making Stuff

Idag har jag med mig en bok till jobbet. Det är en födelsedagspresent jag fått av Nattis som heter;

Making Stuff & Doing Things
a collection of diy guides to doing just about everything

Det är alltså en handbok för hur man gör nästintill allting som går att göra. Uppdelad i kategorier från Food & Drink och Clothing till Reduce, Reuse, Recycle och Outdoor survival får man lära sig allt man någonsin kan behöva veta hur man gör. Jag har inte läst igenom den ännu, bara bläddrat genom några sidor och läst bla. om hur man gör vin av maskrosor och vad man behöver packa om man ska bege sig ut på en punkturné.

Tänkte jag skulle citera den första instruktionen i boken som går under rubriken Get Up & Go;
How To Change The World In Just Four Easy Steps

1.
Get off yr ass.
2. Write, talk, listen, participate, read, volunteer, take in new ideas and spread yr own.
3. Repeat steps 1 and 2 many times.
4. Give another person these instructions.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag trodde det var Martha Stewart som var författare. Iaf innan jag läste den första instruktionen, som saknar ett par "beauuuutifuuul!".

2007-12-07 @ 09:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0