Genrep i Övik

Gårdagens genrep i Swedbank Arena flöt på nästan helt perfekt, så när som på några små bryt i Luuks manus och kameravinklar.

Den bästa deltävlingen hittills är att vänta inför kvällen, skulle jag nog säga. Svårt att veta när man inte sett de tidigare live, men låtmässigt håller deltävlingen i Övik en mycket högre standard än tidigare startfält. (Det kan ju förstås låta helt annorlunda genom tv-rutan, det återstår att se) Ingen låt var dålig, alla var mer eller mindre bra, vilket är lite mer än vad man kan säga om låtarna i tidigare deltävlingar.
Här är min kortfattade uppfattning om gårdagen:

1. Måns Startfältets bästa låt. Starkast, bra vers och refräng. Riktig partylåt, kom ihåg det i sommar. 5 av 5
2. Miss Match Inte dålig, generic partylåt. Var lite svårt att höra sången, så det är svårt att ge ett riktigt utlåtande ännu. 2 av 5
3. Magnus Mycket bra 80tals partylåt. Merparten av sången i falsett. Påminde mig mycket om någon gammal klassiker. Assnygg show! 4 av 5
4. Sheida Verkligen världsmusik. Kul! Jag kan gilla sån här musik ibland, men jag vet inte hur den passar i tävlingen. Årets utstickare. 2 av 5
5. The Attic feat. Therese Också mycket skön partylåt, lite svårt att höra sången här med. Grym show av Therese! Jag säger bara; Kylie!   3 av 5
6. Sebastian Typisk Sebastianlåt.. halvbra, inget som jag riktigt gillar. Fick mest jubel i arenan i "slutresultatet" igår. 2 av 5
7. Sonja Otroligt vacker ballad. Innerlig och finstämd. Blunda och dröm dig bort. Eller blunda förresten inte, det var vackert på scenen med. 4 av 5
8. Nanne Självklart bra (Det är Nanne), men inte "Yes! där har vi vinnaren", som jag hade hoppats. Håll om mig-hard core. Grym show! 4 av 5

Poängen här är jämförelsevis kvällens låtar emellan.

Jag hoppas nog på Måns och Nanne till final och Magnus och Sonja till andra chansen. Får se om jag fortfarande står kvar vid det efter kvällen.

184163-9184163-8
(Har ni pressleg eller?!)

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Smärta och saknad.

2007-02-18 @ 12:16:32
Postat av: Christos

Hi Johan! It's Christos, just to say a hi or hej better!

2007-02-20 @ 19:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0