Die Verwandlung

Jag kom på att jag måste berätta om en upplevelse jag hade härom natten. Det var när jag skulle borsta tänderna på kvällen i fredags som jag upptäckte en stor tvestjärt i mitt badrumsskåp. Lagomt ofräsht. Noteras skall att det inte var en sån vanlig liten, avlång tvestjärt med långa horn på baken. Detta var ett tjockt, nästan runt kryp med korta horn på baken och långa känselspröt som vajade av och an. Äcklad som jag blev, petade jag ner krypet i handfatet med en pappersbit samtidigt som vattenkranen sprutade. hände det plötsligt! När krypet kände vattnet mot kroppen, började det sprattla frenetiskt med alla små benen!
Jag fick nästan en déjà vu-känsla! men jag kunde inte komma på varför. Jag blev nästan helt ställd och stod och tittade ner i avloppet som blev denna tvestjärts öde.

Så, idag när jag gick på sunktoaletterna i den gamla delen av lokalerna på jobbet (från den tiden det tydligen hette Telaris enligt skyltar på toan) så kom jag återigen att tänka på denna händelse när jag insåg hur många kryp det borde finnas på en så nedgången toalett.
Så slog det mig plötsligt! Det var ju en reinkarnation av Kafkas Förvandlingen jag såg häromdagen! Vilka minnen det förde med sig.

Sunktoaletterna är för övrigt väldigt mystiska. Dörrarna är brandgula, golvet är rött och tapetserad med upp längs halva väggarna. På spegeln sitter instruktioner för hur man använder tvålen;
1. Fukta händerna
2. Håll handen under tvålapparaten
3. Tryck på ventilen
4.Gnugga upp ett rikligt lödder
5. Skölj av händerna

På dörrarna sitter stora skyltar;
OBSERVERA!!!
Sanitetsbindor får under inga omständigeter spolas ner i toaletten pga. dyra avloppsrensningar. - Telaris AB

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, Pia skulle bli lagom nöjd om hon visste att Kafka hängt med såhär länge! Haha, hemskt egentligen. Det var en otäck bok faktiskt.

2007-07-01 @ 22:53:26
URL: http://frohl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0