Go Go, Optimus Prime!

Jag fortsatte läsa igenom Amandas blogg (ja, det var ett tag sedan jag gick igenom mina kontakters skriverier) och hittade ett inlägg skrivet efter att hon och pojkvännen varit på bio och sett Transformers.

Jag har hört från flertalet människor som sett den att den ska vara väldigt väldigt bra, och alla recencenter verkar tycka likadant. Därför har jag tänkt att även jag kanske ska ta och se den någon gång.

När jag så läste inlägget drabbades jag av en riktig nostalgi-flashback! De goda Autobots med deras ledare Optimus Prime! och de onda Decepticons med den skräckinjagande ledaren Megatron! Jag såg vartenda avsnitt som gick på tv när jag var liten! varje helgmorgon, varje vecka. Jag hade ju tom. hur många transformers-gubbar som helst! Jag önskade mig, och fick en av dinosauriebotarna i julklapp en gång och jag minns än idag hur jag sparade alla mina veckopengar och födelsedagspengar för att ha råd att köpa Optimus Prime! Han var störst, han var bäst och han var godheten själv. Jag minns även hur jag och mamma stod på Lekia (numera Lekplaneten) i birsta och tittade på den lilla roboten i plast jag skulle köpa. 700kr kostade den! Mamma frågade mig flera gånger om jag verkligen skulle betala så mycket pengar för en leksak, men jag var ju bara tvungen att ha den! Det var ju Optimus Prime!!
Jag köpte honom och lekte med mina transformers dagarna i ända en tid i mitt liv. De var ju så häftiga!

Nu hoppas jag verkligen att de alla ligger kvar i någon låda nånstans i förrådet hemma. Jag minns att vi nån gång gick igenom dem när vi skulle rensa ut gamla leksaker och annat skrymmande ur förrådet, jag kommer ihåg ångesten jag hade, men jag minns inte hur det slutade. Måste fråga mamma så snart jag kommer hem! .. då ska de minsann fram från förrådet!

Förlåt Amanda för stölden av rubrik, men det fanns inget alternativ! Leksaken hade ju tom. en knapp som sade så!
.. och ja! en sak till som är säker! ATT jag ska på bio!!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha, det gör inget! ;)

2007-07-14 @ 20:11:49
URL: http://blackcherry.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0