Sommar, sommar, sommar

Nu sitter jag här på jobbet och snörvlar med kliande näsa. Tydligen har inte ventilationen i de här nedrans lokalerna något pollenfilter. Inte funkar medicinen heller. Nedrans Livostin för flera hundra kronor. Nu började det klia i mitt vänstra öga också. Samma sak är det varje år och nu har jag testat varenda medcin som finns tror jag, från tabletter till nässpray och ögondroppar. "Finns det inte något annat man kan ta som hjälper bättre" frågade jag läkaren på vårdcentralen i våras (Jag hade för mig att jag läst något om en spruta i förebyggande syfte).
- Det vi kan göra är att ge en kortisonspruta, men det rekommenderar vi inte.
Det tror jag det med ett läkemedel som nästan garanterat ger biverkningar och bara får ges några ggr i livet.

Ibland avundas jag de som är allergiska mot trädpollen, som björk och al, som får vara allergiska en period på våren när träden blommar. Själv kommer allergin smygande kring midsommar när gräset börjar blomma. Sedan håller det i sig lika länge som sommaren.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackard dig, du har alla min sympatier! =)
Förresten så tror jag banne mig på din konspirationsteori. Jag ska stämma skiten ur IKEA, mohahah!

2007-07-13 @ 15:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0