Uttala Hrafnsdottir

Jag går runt och känner mig som en teletubbie. Jag var till frisören igår och klippte mig som jag gjort de senaste två gångerna, rätt kort med lite lite längre uppe på huvudet.. men den här gången fixade frisören till det annorlunda och gav mig en liten tuppkam mitt på huvudet.. så varje gång jag går mot en spegel ser det ut som jag har en stropp på huvudet, precis som nån av telitubbisarna har. Tinky-winky, Lala, Johan, Po! Teletubbies, teletubbies!

Idag har jag det första av mina fruktade djävulspass på jobbet. Jag gick ner till 80% för att slippa sitta 8,5h i sträck här i gruvan, ändå läggs det in två sådana pass på rad varannan månad. Sitter alltså för tillfället på det första och slutar 00. Trevligt att jobba kväll iaf och inte mitt över dagen som imorgon. (Just för tillfället väntar jag på en man som pratat i andra telefonen i 2min och bad mig hänga kvar)

Den här kvällen verkar dock vara särskillt udda, bara hittills har jag hunnat få massa knäppa samtal. Bara Pizzeria Eljest är ju i en klass för sig. Ibland funderar man också vad människor tänker med;

- Numret till bilregistret, jag vet inte om de har öppet men..
- Vad gäller ärendet?
- Det var en bil som rullade förbi här av sig själv.. det satt ingen i.
- Då bör du nog ringa polisen


Tänkte han kolla upp vem bilen tillhörde?
Hade också en spännande kvinna som sökte Maria beroendeklinik;

- Då är växelnumret 08-616
- 666?! Bara det liksom, the number of the beast!

Precis när jag nu sitter och skriver ringer en man;

- Hej jag vill ha numret till nummerupplysningen. Sms:at och så kopplar du mig.

Javisst sade jag och tänkte att han skojade. Något måste han ju gått på, men han lät hur allvarlig som helst även efteråt när han pratade med sina vänner.

För övrigt ringde Maud Olofsson mig på jobbet tidigare och ville ha numret till en restaurang i Sthlm. Snart är jag uppe i Fridas kändiskvot! =)


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Hahahahahha! 666!

2007-07-27 @ 23:07:09
URL: http://fredrikbojohansson.blogg.se
Postat av: Daniel

Sitter Frida och håller på en massa kändisar?! Jag har bara haft Gabriel Forss och Sven Wollter typ. Och Annika Jankell två gånger!

2007-07-27 @ 23:18:25
Postat av: Johan

Annika verkar ringa jämt har jag hört :p
Frida fick Tony Irwing två ggr samma månad, det är inte illa!

2007-07-27 @ 23:43:52
Postat av: Daniel

Jag TROR att jag har haft Tony också. Men eftersom jag inte är säker vill jag inte "skryta" med det. :P

2007-07-28 @ 00:14:56
Postat av: Nathalie

The number of the beast, det var verkligen roligt :)

2007-07-28 @ 17:00:29
URL: http://diveby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0