Drömövernattning

Som jag skrivit tidigare drömmer jag ofta mystiska saker. Det händer väldigt ofta men det är sällan jag kommer ihåg drömmarna, det är ibland när jag får en déjà vu-känsla över något som jag kommer på att jag drömt det. Själva handlingen i sig är inte alltid så konstig, det är mest sammansättningen av handlingar... eller frånvaron av sammansättning mellan dem.

Häromdagen kan jag inte ha sovit särskilt djupt för när jag vaknade kom jag ihåg att jag drömt en hel del, men som så ofta var det flyktiga tankar så jag kunde alls inte komma på vad det var jag drömt. Allt efter att förmiddagen gick kom jag på fler och fler saker utan att gå och tänka på dem alls. När jag skalade ett ägg tex. ploppade det upp att jag skalat ägg i drömmen. Fler saker som uppenbarade sig var att jag åt piroger och sedan ställde in de kvarvarande i frysen samt att jag sms:ade en vän och senare sov över hos densamme. Ibland när jag är vaken blir jag tom. förvirrad om något verkligen hänt eller om jag bara drömt det.

Varför kan inte min hjärna tänka på viktiga saker som svält, översvämningar och världsfred när jag sover så jag någon dag kan vakna som buddha? Istället för att tänka på oviktiga saker som allt för stor del av den vakna tiden redan går åt till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0