Helga vilodagen?

Idag är det söndag och jag har som vanligt inget att göra. Jag önskar att jag kunde känna den där känslan av att söndagar är dagen då man ska njuta av att bara vara hemma, slöa och inte göra något vettigt över huvud taget, att helga vilodagen. Men för mig är söndag inte söndag. För mig är söndag (i alla fall idag) en ledig dag mitt bland arbetsdagar och då vill jag hitta på något med vänner, ta mig för något projekt eller bara sysselsätta mig med något nyttigt, när jag för en gångs skull kan.

Jag har dock inget projekt som jag känner är värt att dra igång, när jag inte vet vad jag vill göra av min näst kommande tid. Jag kan heller inte komma på något nyttigt som skulle ge mig den tillfredställelse jag behöver. Det är inte heller roligt att åka till stan eller till Birsta och bara gå själv när det är vad jag gör oftare än går med någon vän eftersom jag mestadels är ledig när alla andra jobbar och pluggar eller för att mina vänner verkar fly Sundsvall en efter en, till Göteborg, Stockholm, Norge, USA...
Kanske måste jag också fly min kos... det återstår att se om det fortfarande är ett alternativ.

Kommentarer
Postat av: Anonym

...

2007-11-04 @ 16:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0