Wikners

När flera medlemmar ur familjen Wikner samlas brukar samtal och diskussioner alltid ta en särskild form för att sedan spåra ur på ett särskilt sätt. Så hände även igår kväll när jag följde med min mor och far till en av mina fastrar där min farmor och en annan faster redan var på besök.

Pappa börjar: Jo! för fan, jag såg ju han den lilla karln som bodde på 85an förr!
Faster 1:  Strumpan?!
Farmor: Vem då?
Faster 2: Vilken jävla Strumpan?
Pappa: Men du minns väl han som alltid gick barfota på 85an. Morsan hans satt ju på hemmet där uppe.
Farmor: Fru Palin?
Faster 2: Jahaa, vafan lever han än?!
Faster 1: Ja faan, han är ju inte såå gammal!
Faster 2: Var det inte han som gick och dränkte sig i sjön där uppe där Peppas bor?
Pappa: Neej nej nej nej nej.. det var ju han, vafan heter han...
Farmor: Var inte det yngsten av bröderna som bodde i gulhuset längst ner i Sisjöbacken?
Faster 1: Englunds?
Pappa: Nej, fan morsan inte Måsen, vad fan heter han....

... och så där håller de på tills varenda människa som levt i stan sedan 60-talet gåtts igenom.  Jag tror inte det finns en människa i Sundsvall som inte någon i min släkt känner. Tilläggas bör att samtliga personer har de mest mystiska smeknamn en människa kan komma på. Jag har markant förmildrat dem här. Jag väljer också att inte skildra urspårningen av hänsyn till eventuella känsliga läsare.


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Det är inte bara på dina släktkalas som diskusionerna ser ut så där. Du ska besöka släkten Johansson, det låter ungefär likadant. :P

2007-11-06 @ 17:37:51
URL: http://fredrikbojohansson.blogg.se
Postat av: Daniel

Jadu.. Det finns fler ställen. Du är välkommen på en släktträff med mina släktingar, Byt ut namnen så är det exakt samma historia som dom drar varje gång :p

2007-11-06 @ 17:55:58
Postat av: Lotta

Jag har ingen släkt. Envy me!

2007-11-07 @ 19:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0